Google Tag Manager
Google Tag Manager (GTM) - Správce značek je systém Googlu pro správu a nasazení především měřících, ale i dalších kódů na vaše stránky.
Funguje to tak, že na váš web umístíte pouze jeden kód GTM a všechny další kódy jsou již vkládány pomocí webového rozhraní GTM. Výhody tohoto principu jsou nesporné:
- Na Vašem webu je jen jeden kód, což je jednoduché a hlavně přehledné.
- Pro nasazení vašich (měřících) kódů není zpravidla nutné již nijak zasahovat do zdrojového kódu Vašich stránek
- Všechny (měřící) kódy spravujete z jednoho místa, usnadňuje to i ladění a opravu chyb.
- Pomocí pravidel jednoduše definujete, na kterých stránkách se mají vaše kódy aplikovat.
Nejčastější využití Google Tag Manageru
Za pomocí GTM můžete vkládat tyto značky - tagy:
- Google Analytics Universal i G4
- Google Ads - konverzní a retargetingové kódy
- Seznam Sklik - konverzní a retargetingové kódy
- Google Enhanced Ecommerce pro eshopy
- Nástroje pro analýzy a teplotní mapy (Hotjar apod.)
- Facebook Pixel
- Vlastní HTML a JavaScript kódy
- Můžete měřit odeslání formuláře, kliknutí na email či telefon, dobu setrvání na stránce a mnoho dalšího
Google Tag Manager je nezbytný pomocník pro webovou analytiku a je dostupný na adrese tagmanager.google.com.