Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) - Správce značek je systém Googlu pro správu a nasazení především měřících, ale i dalších kódů na vaše stránky.

Funguje to tak, že na váš web umístíte pouze jeden kód GTM a všechny další kódy jsou již vkládány pomocí webového rozhraní GTM. Výhody tohoto principu jsou nesporné:

  • Na Vašem webu je jen jeden kód, což je jednoduché a hlavně přehledné.
  • Pro nasazení vašich (měřících) kódů není zpravidla nutné již nijak zasahovat do zdrojového kódu Vašich stránek
  • Všechny (měřící) kódy spravujete z jednoho místa, usnadňuje to i ladění a opravu chyb.
  • Pomocí pravidel jednoduše definujete, na kterých stránkách se mají vaše kódy aplikovat.

Nejčastější využití Google Tag Manageru

Za pomocí GTM můžete vkládat tyto značky - tagy:

  • Google Analytics Universal i G4
  • Google Ads - konverzní a retargetingové kódy
  • Seznam Sklik - konverzní a retargetingové kódy
  • Google Enhanced Ecommerce pro eshopy
  • Nástroje pro analýzy a teplotní mapy (Hotjar apod.)
  • Facebook Pixel
  • Vlastní HTML a JavaScript kódy
  • Můžete měřit odeslání formuláře, kliknutí na email či telefon, dobu setrvání na stránce a mnoho dalšího

Google Tag Manager je nezbytný pomocník pro webovou analytiku a je dostupný na adrese tagmanager.google.com.