Webová analytika
Jestliže neměříte, nevíte. Pokud cokoliv na vašem webu lze měřit, tak my Vám to změříme.
Webová analytika měří a vyhodnocuje chování návštěvníků na Vašem webu. Cílem je lépe porozumět Vašim návštěvníkům, pochopit jejich chování a reakce, vědět, co se na Vašem webu děje. Vy pak můžete lépe navrhnout a optimalizovat Váš web tak, aby učinněji plnil své marketingové cíle.
Webová analytika je rovněž klíčová pro efektivní vedení a měření Vašich reklamních kampaní. Pomůže Vám zjistit ta správna klíčová slova, které kampaně se Vám vyplácí a které ne, jaká klíčová slova vám nejvíc vydělávají.
Vím, že polovinu svého rozpočtu na reklamu vyházím z okna, ale bohužel nevím, která polovina to je. John Wanamaker
Sběr analytických dat
- Na straně klienta - webového prohlížeče je spuštěn měřící kód JavaScriptu, který předává data analytickému systému. My se budeme věnovat této variantě.
- Na straně webového serveru se vytváří přístupový log soubor, jenž můžeme následně analyzovat, např. pomocí nástroje AWStats.
Nástroje pro webovou analýzu
- Zdaleka nejpoužívánějším nástrojem je obecně známý Google Analytics, ale existují i alternativy jako např. Matomo.
- Google Analytics skvěle doplňuje a rozšiřuje Google Tag Manager, což je nástroj pro správu a nasazení měřících kódů na vaše stránky.
- Dalším užitečným nástrojem je Google Search Console, kde zjistíte, jak Váš web vidí vyhledávač Google, jaké jsou na něm nedostatky. Vyhledávač od Seznamu pak má svůj odpovídající nástroj Seznam Webmaster.
Co vše Vám webová analytika řekne
- kolik máte měsíčně návštěv na webu, kolik je to unikátních uživatelů, kteří jsou noví a kteří se vracejí
- jaké stránky Vašeho webu jsou navštěvovány nejčastěji, díky tomu víte, jaký obsah dále tvořit
- kolik uživatelů odeslalo Váš kontaktní formulář, email či Vám zavolalo
- jakou dobu se uživatelé zdrží na konkrétní stránce a zda ji třeba dočtou až do konce
- jaké procento lidí opustí váš web, aniž by navštívili jinou stránku či klikli na tlačítko
- odkud na váš web zákazníci přišli, zda z vyhledávačů, reklamy či přímo
- kdo je Vaše publikum, jakého věku, z jakých lokalit, s jakými zájmy
- prohlížejí si uživatelé Vaše stránky v počítači či raději v mobilu?
- na jaká klíčová slova jste nejčastěji dohledatelní
- zda se vaše stránky načítají dostatečně rychle a zda jsou optimalizovány i pro mobily a tablety
a mnoho dalšího...
Co vše Vám webová analytika přinese
- Bloudí a ztrácejí se návštěvnící Vašeho webu? Můžete navrhnout jeho lepší strukturu.
- Můžete upravit obsah stránek tak, aby to návštěvníky přivedlo lépe ke konverzi.
- Zjistíte, co Vaši zákazníci hledají, o co mají na Vašem webu největší zájem.
- Naopak můžete analyzovat, proč málo prodáváte nebo proč lidé nedokončí objednávku.
- Dobrá webová analytika může být výkonější a levnější než SEO a reklamí kampaně, pokud umíte pracovat s daty, která již o svých návštěvnících máte.
Reporty Vašich dat
Je dobré a užitečné reportovat Vaše data do sestav s tabulkami a grafy a mít je přehledně na jednom místě s možností automatické aktualizace. Pro tento účel Googlu vyvinul šikovný a bezplatný online nástroj Google Data Studio.
Balíček Webová analytika a statistiky
Profesionálně nastavíme měření návštěvnosti a dalších užitečných metrik na Vašem webu. Nakonfigurujeme a nasadíme celý ekosytém potřebných služeb - Google Analytics, Google Search Console a Google Tag Manager. Každý měsíc po celou dobu trvání Vašich služeb u nás Vám bude chodit pravidelný report.
Cena balíčku:
1.890 Kč + DPH