Vrácení úprav
dotaz: Dobrý den, provedl jsem v rámci redakčního systému úpravy obsahu. Nyní bych potřeboval úpravy vrátit zpět.
od: Karel Šindler
15.9.2023
odpověď: Dobrý den, pro vracení úprav slouží v rámci redkčního systému tzv. Log změn, který naleznete v záložce domů v sekci Další možnosti. Následě dohledáte obsah který si přejete vrátit zpět, navrácení obsahu aktivujete klinutím na tlačítko obnovit.
Matouš Baloga
vedoucí technické podpory
Je možné vytvořit formulář i s kalkulací ceny?
dotaz: Potřeboval bych web pro penzion, s objednávkou, aby se v objednávkovém formuláři měnila cena podle toho, jaký pokoj bude vybrán. Je to možné?
od: Stanislav Prokůpek
12.9.2023
odpověď: Ano, je to možné. V redakčním systému si u dané stránky vyberete komponentu dynamického formuláře. Do něj si vložíte parametry objednávky jako druh pokoje, délku ubytování či možné příplatky. Formulář pak klientovi vypočítá na základě všech parametrů konečnou cenu.
Ing. Tomáš Martínek
grafik
Sdílení obsahu stránek na sociální sítě?
dotaz: Dobrý den, je možno sdílet obsah z webu přímo na socílaní sítě?
od: Kamil Polcar
8.9.2023
odpověď: Dobrý den, sdílení obsahu na socíální sítě je možné. V admisitraci služeb v sekci nastavení aktivujte funkci "Zobrazit ikony pro sdílení obsahu". Následně budou na konci každé stránky zobrazeny ikony pro sdílení na sociálních sítích. Po kliknutí na ikonu danné socíální sítě, bude vygenerován odkaz pro sdílení a přesměruje na požadovanou socíální síť.
Matouš Baloga
vedoucí technické podpory
Přesměrování z Webnode
dotaz: Dobrý den, je možné provést přesměrování našeho puvodního webu z webnode na nový web www.autoservis-beke.cz ?
od: Natalie Beke
6.9.2023
odpověď: Dobrý den, ano přesměrování ze strany Webnode je blokováno, avšak umíme si s tím poradit - viz https://autoservis-beke-cz.webnode.cz .
Mgr.Radovan Kaluža
jednatel společnosti
Budu se dobře umisťovat i na Seznamu?
dotaz: Chtěl bych vytvořit web pro půjčovnu lešení ve Frýdku Místku, ale chtěl bych se ujistit že se budeme nějak dobře umisťovat na Seznamu, aby to mělo smysl, je to reálné?
od: Lukáš Zahradník
1.9.2023
odpověď: Dobrý den, optimalizovaný web by se měl umisťovat ve výsledcích vyhledávání jak na Googlu, tak na Seznamu. Pokud si nejste jist, že Seznam Vaše stránky zaindexoval, můžete je přidat v nástroji pro přidání stránky do vyhledávání. Jestliže chcete zjistit, co Seznam o Vašem webu ví, a být lépe k nalezení, můžete si na stránky přidat nástroj Seznam Webmaster. Určitě nic nezkazíte, pokud si své stránky zeregistrujete do firemního katalogu od Seznamu Firmy.cz.
Patrik Jankov
seo, marketing, webová analytika
Vytvoříte mi k webu i firemní logo?
dotaz: Vytvoříte mi k webu i logo (revize, opravy plynových kotlů)? Tak aby se dalo ale natisknout na reklamní polep, budeme polepovat dodávku.
od: Věra Burdová
28.8.2023
odpověď: Dobrý den, logo vám můžeme vytvořit také ve formátu vhodném pro tisk reklamních polepů. Cena této služby je naceňována individuálně, kde cena závisí na složitosti loga, které vám máme realizovat. Logo standardně připravujeme pro využití na web (tedy v bitmapových formátech JPG, PNG a pod.) a následně se logo převede tzv. do křivek, tedy ve vhodném formátu pro tiskárny a polygrafický průmysl.
Stanislav Kotyza
grafik
Jak vyměním ve slideru některé fotografie?
dotaz: Potřebuji si ve slideru fotografií na webu vyměnit některé obrázky. Jak to udělám a v jaké velikosti mají obrázky být?
od: Viktor Jiroušek
25.8.2023
odpověď: Výměna obrázků je poměrně snadná. V administraci se proklikněte do sekce "Soubory", kde jsou většinou obrázky do slideru v jedné ze složek např. s názvem Slider nebo Img. Do této složky si nahrajete nový obrázek a překliknete se v administraci do sekce "Slider". Tam si buď jen vyměníte u daného slidu starý obrázek za nový nebo si přidáte další slide s novým obrázkem. Co se týče velikosti, je vhodné nahrát obrázek ve stejné velikosti jako jsou ostatní případně alespoň dodržet přibližný poměr stran všech obrázků. Není také vhodné nahrávat fotografie v extrémně velkých rozlišeních či velikosti souboru. Zpomaluje to následně načítání vaší stránky, což není pro návštěvníky webu ideální.
Ing. Tomáš Martínek
grafik
Jak ve vyhledávačích cílit na konkrétní lokalitu?
dotaz: Dobrý den, máme webovky na zakládání trávníků a zahradnické práce, máme firmu registrovanou v Praze, ale činnost provozujeme spíše v Jihomoravském kraji, Google nás ale nabízí v Praze, nevíte, kde je chyba?
od: Igor Havel
24.8.2023
odpověď: Dobrý den, je důležité mít na kontaktní stránce Vašeho webu umístěnou adresu (oblast), na které reálně poskytujete své služby. Vaše zájmové oblasti můžete rovněž specifikovat v Google Firmy. Je na zvážení, zda rovněž neuvést lokalitu přímo v titulcích daných stránek: "Zakládání trávníků Brno a okolí", "Zahradnické práce Brno a okolí".
Patrik Jankov
seo, marketing, webová analytika
Jaký text u mých stránek zobrazují vyhledávače?
dotaz: Jak zajistím, aby text který nabízí Google při vyhledávání byl ten, který tam chci já, kam ho napsat?
od: Eva Kalábová
21.8.2023
odpověď: Dobrý den, Google i Seznam ve výsledcích vyhledávání zobrazují nadpis a stručný popis. Nadpis zpravidla berou z titulku dané stránky, což je meta tag title. Jako stručný popis pak mohou zobrazit popisek vaší stránky, což je meta tag description. Viz titulek s tipy a popisek.
Patrik Jankov
seo, marketing, webová analytika
Mohu mít některé své stránky dostupné jen pro někoho?
dotaz: Můžu mít některé stránky v redakčním systému jen pro přihlášené?
od: František Šeda
9.8.2023
odpověď: Dobrý den, náš redakční systém umožňuje v administraci v sekci Stránky vybrané stránky zamknout a ty jsou pak přístupné pouze přihlášeným uživatelům. V zobrazené struktuře stránek stačí zaškrtnout políčko zámku u daných stránek.
Jiří Chudoba
technická podpora
Jak se objevit na mapě ve výsledcích vyhledávání?
dotaz: Dobrý den, máme firmu a web na pronájem plynových grillů v Ostravě, tak nějak se i dobře objevujeme na Seznamu a Google, ale nezobrazujeme se na mapě jako naše konkurence. Nevíte co děláme špatně, nebo jak se tam objevit?
od: Rudolf Mikulík
3.8.2023
odpověď: Dobrý den, mapa ve výsledcích vyhledávání, o které hovoříte, je tzv. Local Pack, kde vyhledávače na dotazy, u kterých hraje roli lokalita (restaurace, hotely, kadeřnictví, řemeslníci, lékaři apod.), nabízejí místní firmy. Kritickým faktorem pro zobrazení Vaší firmy v Local Packu je mít vytvořený profil na Google Firmy a Firmy.cz od Seznamu. Při zadání Vašeho brandu či url se Váš firemní profil může rovněž zobrazit v pravé části výsledků vyhledávání.
Patrik Jankov
seo, marketing, webová analytika