#HashTag

#HashTag

Určitě jste si všimli, že mnoho Vašich přátel nebo skupin, které sledujete, začali používat slova s mřížkou před jmény či slovy. Pokusím se Vám vysvětlit původ hastagu (někde i „Hash symbol“), poté vysvětlím jeho využití v dnešní době.

Hashtag se značí symbolem „#“ použitým před slovem, či frází. Je to klíčové slovo (fráze), pod kterým dohledáte konkrétnější informace. Pokud se tedy podíváte, co je skryto pod konkrétním hastagem, naleznete seskupení více článků, komentářů či kód v programování, které tento konkrétní tag obsahují.

Prvotní vznik je směřován na rok 1970 kdy se používala mřížka pro zvýraznění zvláštního významu. V dalších letech se aktivně začala mřížka užívat v programovacím jazyce C. Významným krokem bylo zavedení hashtagů v komunikačních sítích IRC (Internet Relay Chat). Zde se používali hashe pro rozlišení témat, skupin, kanálů. Samotný nápad poté inspiroval i sociální sítě. Za původce použití těchto tagů je Chris Messina, použitý na sociální síti Twitter.


how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?
Chris Messina, ("factoryjoe"), August 23, 2007

Překlad: „Co si myslíte o použití # (mřížky) pro skupiny Jako u #barcamp (otevřené konference) [zprávy]?“
Mezinárodně byl hashtag poprvé používán v roce 2009-2010 na Twitteru v rámci povolebních protestů v Iránu.

Konečně se dostáváme k samotné funkci hastagů. Ten se aktuálně nejvíce používá u diskuzních fór, kdy za mřížkou může být libovolná kombinace čísel a písmen, které Vás odkážou na samotnou část příspěvku. Dále se diskuze pro libovolná témata rozšiřují v sociálních sítích jako je Facebook, Twitter. Například u Twitteru můžete směřovat diskuzi pro zeměpisné oblasti nebo globálně. Hashtag může také fungovat pro uživatele, jako vyhledávač odběratelů, kteří mají podobné či stejné zájmy. V další řadě je velmi rozsáhlé použití hashtagů u fotografii na sociální síti Instagram, kde u odeslání obrázků je označení s konkrétním cílem, jako například #přátelé #výlet aj. Také je velmi obvyklé u své správy vyjádřit hashtagem své pocity. Například. „Konečně je tady pátek #spokojenost #party“

Sociální sítě bojují a blokují nezákonné označení, jako jsou například drogy a rasismus. Uživatelé ale i přesto všechno systémy a blokace obcházejí.

Použití klíčových slov může mít velmi pozitivní vliv na reklamu. Například máte restauraci a chcete sdílet týdenní menu. Označíte si jej hashtagy a mnohem více lidí může najít Vaši restauraci, když začne hledat například hashtagy #Restaurace #Ostrava #menu. Takovou velkou reklamu si při volbách udělala strana ODS, kdy užívali prvek #Volím_pravici ,který jste mohli vidět i na billboardech. Tedy dobře zvoleným hashtagem můžete pomoci Vašemu marketingu.

Na závěr bych Vám vysvětlil, jak vytvořit hashtag. Vytvořením libovolného hastagu se #text změní na modrý odkaz, kdy se při kliknutí na něj přesměrujete na přehled všech dalších příspěvků, kde byl použit stejný hashtag. Takový hashtag umožní naleznout Váš příspěvek komukoliv na světě a ten na něj může reagovat. Nemusíte mít strach, že tímto přijdete o své soukromí. Záleží, jestli si nastavíte příspěvek tak, aby jej viděli pouze Vaši přátelé, či jej nastavíte pro celou veřejnost.