Případová studie Gelové nehty
Obrátil se na nás klient provozující eshop s produkty pro nehtovou modeláž. Klient prodává gel laky, uv gely, polygely a obdobný sortiment. Měsíční obrat klienta se pohybuje okolo 30.000 Kč, na své podnikání je sám. Na kampaň má jen minimální rozpočet.
Klientovi jsme nakonfigurovali celý ekosystém potřebných služeb:
- reklamní systém Google Ads
- Google Merchant Center pro Google Nákupy
- Google Analytics pro pokročilé statistiky
- Google Tag Manager pro implementaci měřících kódů
- Google Search Console pro správce webu
Kampaně jsme na Google spustili 1.10.2020 s úvodním rozpočtem 100 Kč / den. Zde je přehled prvního půlroku:
Výkon eshopu říjen 2020
Tržby:71.510 Kč
Náklady na reklamu:3.578 Kč
Počet konverzí:91
Konverzní poměr eshopu:2,46 %
Z toho konverzní poměr Google Nákupy:4,49 %
Průměrná hodnota objednávky:785 Kč
Návštěvnost:3,7 tis.
Výkon eshopu listopad 2020
Tržby:171.971 Kč
Náklady na reklamu:7.238 Kč
Počet konverzí:172
Konverzní poměr eshopu:2,49 %
Z toho konverzní poměr Google Nákupy:3 %
Průměrná hodnota objednávky:999 Kč
Návštěvnost:6,9 tis.
Výkon eshopu prosinec 2020
poznámka: reklamy běží pouze do 19.12.
Tržby:136.497 Kč
Náklady na reklamu:2.992 Kč
Počet konverzí:136
Konverzní poměr eshopu:2.53 %
Z toho konverzní poměr Google Nákupy:2,4 %
Průměrná hodnota objednávky:1.003 Kč
Návštěvnost:5,4 tis.
Výkon eshopu leden 2021
poznámka: reklamy běží od 4.1.
Tržby:166.713 Kč
Náklady na reklamu:8.327 Kč
Počet konverzí:192
Konverzní poměr eshopu:2,05 %
Z toho konverzní poměr Google Nákupy:2,21 %
Průměrná hodnota objednávky:868 Kč
Návštěvnost:9,4 tis.
Výkon eshopu únor 2021
Tržby:94.338 Kč
Náklady na reklamu:3.085 Kč
Počet konverzí:136
Konverzní poměr eshopu:2 %
Z toho konverzní poměr Google Nákupy:2,1 %
Průměrná hodnota objednávky:693 Kč
Návštěvnost:6,8 tis.
Výkon eshopu březen 2021
Tržby:119.559 Kč
Náklady na reklamu:7.327 Kč
Počet konverzí:218
Konverzní poměr eshopu:2,68 %
Z toho konverzní poměr Google Nákupy:4,92 %
Průměrná hodnota objednávky:545 Kč
Návštěvnost:8,2 tis.
Závěr
Zde nenajdete žádná bombastická čísla, ale reálná data malého eshopu. Ta dokazují, že úspěšnou kampaň lze vést i s malým rozpočtem a může si ji u nás dovolit každý. Je to trochu paušalizující, ale pokud to s malým eshopem myslíte aspoň trochu vážně, měli byste cílit na měsíční tržby převyšující 100.000 Kč, což se zde podařilo:
V říjnu se kampaň rozjížděla, ale i tak jsme víc než zdvojnásobili původní obrat klienta. Listopad byl nejsilnějším měsícem klienta, kdy dosáhl na krásných 171 tisíc. Vánoční prosinec nebyl nejsilnějším měsícem, inzerují velcí hráči a všichni, a vyhodnotili jsme to, že by nebylo rentabilní utrácet za reklamu horentní sumy. Klient si to vynahradil v lednu, kdy měl tržby za 166 tisíc. Únor bývá tradičně slabší, ale již od března se tržby klienta opět znormalizovaly a dál si je drží.